Helpdesk

Interní stránka pro střediska a školy Diakonie ČCE
Image
sdfsdf

Milí přátelé, s přechodem na nový web zanikl původní rozsáhlý helpdesk. Pokud něco potřebujete a nenašli jste to zde, kontaktujte někoho z oddělení komunikace a fundraisingu.

S čím a jak Vám můžeme pomoci

Jsme tým, který se stará o komunikaci a fundraising v rámci celé Diakonie. Fungujeme také jako podpora jednotlivých středisek a škol. Jsme tu i pro Vás a rádi pomůžeme, neváhejte a ozvěte se nám. 

Co můžeme nabídnout a na koho se můžete obrátit:

Individuální konzultace v oblasti fundraisingu nebo komunikace. Potkáme se u Vás, u nás, nebo online, prohovoříme, co budete potřebovat - ať už jde o tvorbu strategie, pomoc s organizací akce nebo kampaně či různorodé poradenství. Můžete nám také kdykoli napsat nebo zavolat. 

Kdo má na starosti: Ondřej (FR), Dalibor (komunikace)

Pomůžeme s nastavením nebo údržbou Vašich webů.

Kdo má na starosti: Dalibor

Poradíme také v oblasti správy sociálních sítí. 

Kdo má na starosti: Eva

Podpoříme Vás v komunikaci s médii. Poradíme s tvorbou tiskové zprávy, přípravou setkání s médii či v oblasti mediální či krizové komunikace.

Kdo má na starosti: Dalibor

Pomůžeme s výrobou grafických materiálů od pozvánky na akci, až po tištěnou publikaci většího rozsahu. Připravíme Vám materiály nebo Vás propojíme s profesionálními grafiky. Poskytneme konzultaci kolem grafického manuálu Diakonie.

Kdo má na starosti: Dalibor  (ve spolupráci s Terezou S. a externími grafiky)

Společně pro Vás vytvoříme kvalitní texty pro web či propagační materiály. Pomůžeme s článkem či jinými písemnými výstupy.

Kdo má na starosti: Adam

Můžete si přes nás objednat spotřební materiál Diakonie (obálky, tiskoviny) a také propagační a dárkové předměty Diakonie. 

Kdo má na starosti: Kateřina

Pomůžeme se správou databáze kontaktů na dárce a příznivce (CRM systémem), rozesíláním newsletterů, darovacími formuláři na moje.diakonie.cz i Darujme.cz, statistikami darů a automatizací procesů při péči o dárce.

Kdo má na starosti: Ondřej

Základní pravidla vizuální identity

Obdobně jako jiné velké organizace, i Diakonie se snaží zachovávat nějakou jednotnou vizuální podobu. Stejný styl působí lepším dojmem. Lidé si na stejnou grafiku snadno zvyknou a lépe poznají naši značku. Při tvorbě běžných materiálů jako jsou textové dokumenty nebo jednoduché letáky či pozvánky na akce malého rozsahu není třeba dodržovat příliš podmínek.                                                                     

Písmo

Logomanuálem předepsané písmo (font) Diakonie je Helvetica. Tento font najdeme například v logu Diakonie. Vzhledem k tomu, že se jedná o font placený, pro běžné účely používáme alternativní písmo, které najdete ve všech programech – Arial.

Barva

Základní barvy používá Diakonie dvě – modrou a šedou. Ty najdete i v písmu v textových dokumentech. Použití černé barvy však není vyloučeno. V různých grafických materiálech je možné používat také doplňkové barvy (viz níže). Nepoužívejte je však v textových dokumetech.

Oficiální textové dokumenty jako dopisy by měly vycházet ze šablony dopisních papírů, kde je barevnost písma nastavena. Pokud chcete vytvořit vlastní dokument bez šablony, základní barvy, které budete potřebovat, mají RGB kód 0-158-224 (modrá) a 135-136-138 (šedá).

Přehled používaných barev Diakonie:

Obrázek odebrán. (RGB 0-158-224); (hex #009EE0)

Obrázek odebrán. (RGB 135-136-138); (hex #87888A)  

Obrázek odebrán. (RGB 224-242-251); (hex #e0f2fb)

Obrázek odebrán. (RGB 0-83-131); (hex #005383)

Obrázek odebrán. (RGB 84-55-138); (hex #54378a)

Obrázek odebrán. (RGB 176-0-96); (hex #B00060)

Obrázek odebrán. (RGB 238-127-0); (hex #EE7F00)

Obrázek odebrán. (RGB 252-235-70); (hex #FCEBC4)

Obrázek odebrán. (RGB 165-196-0); (hex #A5C400)

Obrázek odebrán. (RGB 75-177-128); (hex #4BB180)

Logo

Na každém materiálu, který Diakonie vydává, a který se týká jejích akcí či služeb, by mělo být střešní, tj. základní logo. Logo používejte především v barevné verzi. Pokud máte černobílé tiskoviny, pak v černé barvě. Střediska a školy mohou používat také doplňující názvyObrázek odebrán.

případně vlastní logo, pokud je např. pro nějakou službu vytvořeno. Různé použití najdete v logomanuálu v kapitolách 1.1 – 1.8.

Více podrobností k vizuálnímu stylu najdete v logomanuálu v kapitole 1, případně kontaktujte Dalibora Hálu: hala@diakonie.cz.

Objednávky dárků a spotřebního materiálu

Na formulářích pro objednávání materiálů pracujeme. Pokud potřebujete obálky, tašky nebo dárky, obraťte se na Katku Stibůrkovou: 604 782 763, stiburkova@diakonie.cz

Interní grantová řízení

Průběžně přijímáme žádosti do krizového fondu Krabice online, formulář níže.

Do 20. 8. 2023 můžete podávat návrhy na projekty středisek a škol, které podpoří letošní adventní sbírka Krabice online. Sbírka je zaměřená na pomoc rodinám a dětem v nouzi. Celkem můžeme vašim projektům přislíbit podporu až 2,6 milionu korun.

Pravidla IGŘ si můžete stáhnout zde.

Kritéria pro výběr projektů:

  1. zkušenosti se spoluprací z minulých ročníků (zpětná vazba, propagace sbírky, komunikace o změnách v projektu)
  2. srozumitelnost projektu dárcům
  3. zaměření projektu: preferujeme projekty, vedoucí k dlouhodobé podpoře, rozvoji dovedností dětí nebo změně jejich životní situace

Projekty se musí realizovat do konce roku 2024, prostředky obdržíte nejpozději v lednu 2024.

Jedno středisko Diakonie může podat jednu žádost za každou svou službu. Letos nově můžete podávat i společné žádosti za více středisek.

Výsledky interní výzvy vyhlásíme do 4. 9. 2023.

Chcete se na něco zeptat? Kontaktujte Zdeňku Marešovou (od 17.7.) na tel. 730182571.

Projekty jednotlivých středisek a škol ve výši 100 000 – 500 000 Kč

Projekty jednotlivých středisek a škol ve výši 100 000 – 500 000 Kč můžeme podpořit ve dvou oblastech:

přímá práce s klienty

vybavení a zázemí pro služby (stavební práce, rekonstrukce, vybavení služeb, kromě automobilu)

Společné projekty více OJ ve výši až 500 000 - 1 000 000 Kč

Vítáme projekty dvou a více OJ, které mají společný cíl a aktivity a posilují spolupráci a předávání zkušeností mezi pracovníky různých OJ. Konsorcium podává jednu společnou žádost o podporu a musí si stanovit jednu kontaktní osobu.

Každý člen konsorcia může v rozpočtu projektu žádat o různou částku, maximální výše podpory na celý projekt je 1 000 000 Kč.

Pravidla krizového fondu Krabice online

Z výtěžku veřejné sbírky Krabice online jsme vyčlenili prostředky na krizový fond pro přímou pomoc konkrétním klientům Diakonie. Z něj jsme již rozdělili téměř dva miliony Kč na podporu rodin a dětí v nouzi prostřednictvím služeb Diakonie.

Komu může dar pomoci?

Sbírka je určená na pomoc rodinám a dětem v sociální tísni. Dar tedy nemůžeme poskytnout bezdětným dospělým a dalším cílovým skupinám, abychom dodrželi záměr, se kterým nám lidé peníze darovali.

Jaká je výše podpory?

Příspěvek pro jednu rodinu je 5 000 - 10 000 Kč. Po domluvě a v odůvodněných případech je možné poskytnout vyšší podporu (např. je potřeba vyšší částka na kauci a částečný příspěvek by situaci klienta nevyřešil).

Na co jsou prostředky určené?

Na nákup potravin a kojenecké výživy, plen a hygienických potřeb, léků, školních pomůcek, úhradu nákladů na bydlení, dopravu dětí do školy, školné, kroužky, tábory a další. Konkrétní využití daru necháváme na uvážení vás, kolegů z terénu. Pokud se chcete poradit, ozvěte se nám.

Dar není určený na mzdové náklady pracovníků, investice nebo opravy nebo nákup vybavení pro služby - s většími projekty se služby mohou hlásit do interního grantového řízení ke Krabici online vyhlašovaného každý rok na jaře.

Jakým způsobem o dar požádat?

Vyplňte formulář níže. Jedna služba OJ Diakonie může o prostředky žádat opakovaně pro různé klienty. O prostředky z fondu je možné žádat průběžně po celý rok. O příspěvek může požádat jakýkoli pracovník Diakonie (střediska i školy) pro klienta nebo žáka Diakonie, jehož situaci dobře zná.

Co se bude dít poté, co pošlu žádost?

Kopie vaší žádosti vám přijde na e-mail. Pokud nemůžeme žádost vyslyšet, dáme Vám vědět co nejdříve. Pokud je žádost v souladu s cílovou skupinou a záměrem fondu, vystavíme do tří pracovních dnů od přijetí žádosti darovací smlouvu a zašleme ji e-mailem k podpisu vedení Vaší organizační jednotky. Dar zasíláme vždy na účet organizační jednotky, která s klientem pracuje. Vy můžete dar předat klientovi, nebo za něj potřebné výdaje přímo uhradit. 

Jak máme dar vyúčtovat?

Prosíme Vás o poskytnutí účetních dokladů na poskytnutou materiální pomoc, nebo darovacích smluv mezi vaším střediskem či školou a klientem do tří měsíců od obdržení daru.

Chcete se poradit?

Ozvěte se Zdeňce Marešové na tel. 730 182 571, maresova@diakonie.cz

Žádost o příspěvek z krizového fondu Krabice online

Vyberte prosím oblasti podpory, kam bude příspěvek směřovat
Vyberte všechny oblasti, na které příspěvek zamýšlíte využít. Informace nám slouží ke statistice, na jaké potřeby nejčastěji přispíváme.